Dużym plusem posiadania poczty firmowej jest ograniczenie przyjmowania spamu.

Prowadząc swój biznes na pewno zależy Ci na profesjonalnym wizerunku. Dla twoich klientów i kontrahentów najważniejsze jest pierwsze wrażenie jakie wywiera twoja firma. W czasach gdzie większość spraw załatwia się poprzez internet, niezwykle ważne jest, aby twoja poczta firmowa od razu sugerowała, że mamy do czynienia z profesjonalistami oraz że jest godna zaufania. Czy nie zdarzyło Ci się otrzymywać maili od osób, których alias pocztowy był co najmniej nieodpowiedni do ważnej korespondencji? Ile osób wciąż wysyła wiadomości mailowe z adresów, których początek to ich przezwisko i data urodzenia? O ile osobom prywatnym takie adresy służące głównie do składania zamówień w sklepach internetowych, uchodzą na sucho, tak już profesjonalna firma z adresem popularnej skrzynki mailowej w nazwie nie będzie uznana za godnego kontrahenta. Poczta firmowa z nazwą własną w adresie dodaje prestiżu i wiarygodności.


Dużym plusem posiadania poczty firmowej jest ograniczenie przyjmowania spamu. Jest to oszczędność miejsca, a także czasu, gdyż nie musimy samodzielnie filtrować zbędnych e-maili.

Odpowiedni adres poczty firmowej jest także zdecydowanie czymś więcej niż połową sukcesu związanego z marketingiem twojego przedsiębiorstwa. Zauważ, że wiele osób korzysta z maili jako głównego kanału komunikacyjnego. Większość pytań i spraw kierowana jest właśnie na wiadomości mailowe, bo pozwala to wrócić do rozpoczętych konwersacji.

Jednym z narzędzi marketingowych jest opcja wysyłania listów do klientów, tak zwanych newsletterów. Odbiorcy dużo chętniej odczytują, a także odpowiadają na takie wiadomości jeśli kojarzą z jakiej firmy one pochodzą (w dużej mierze przyczynia się do tego odpowiednio dobrany tytuł wiadomości, ale przede wszystkim adres pocztowy). Odpowiedni adres jest również łatwiejszy do zapamiętania przez klientów. Kojarząc adres z twoją nazwą dużo łatwiej odszukają twoją stronę internetową i kanały w social mediach.

Równie ważna jest korespondencja wewnątrz przedsiębiorstwa. Skrzynki muszą być odpowiednio skonfigurowane, aby płynnie przekazywać informacje między pracownikami. Posiadając własną domenę i alias pocztowy utworzony na jej bazie, można stworzyć różnorodne adresy mailowe, pozwalające na komunikację z konkretnymi osobami wewnątrz firmy np. dyrekcja@twojanazwa.pl, sekretariat@twojanazwa.pl, szefowadziału@twojanazwa.pl. Także twoi klienci mogą wybrać, czy chcą się skontaktować z działem marketingowym lub działem sprzedaży. Jeśli wiele adresów zostanie utworzonych na tej samej zasadzie, klienci łatwiej dotrą do odpowiednich osób. Jak zatem wybrać pocztę firmową? Mnogość serwisów oferujących usługi hostingowe może być przytłaczająca. Każdy z nich oferuje inne pakiety zarówno pod względem cenowym jak i możliwości pod względem odbierania i wysyłania danych. My pomożemy Ci wybrać najlepszą opcję. Zarówno dobierzemy odpowiedniego dostawcę usług hostingowych, skonfigurujemy wszystkie ustawienia, po prostu pozostawimy Tobie przyjemność korzystania z profesjonalnej skrzynki pocztowej, bez zamartwiania się o sprawy techniczne. Dobre pierwsze wrażenie można zrobić tylko raz.